Kolej Radka
Strona Główna GALERIA portretowa Linki Ostatnio dodane zdjęcia Grudzień 10 2016 22:14:43
Nawigacja
Strona Główna
FAQ
Wideo
GALERIA portretowa
GALERIA na garnku
Kontakt
Linki
Szukaj

Informacje o EU07
Informacje o EP09
Opis kabiny EP09

 
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 9
Nieaktywowany Użytkownik: 9
Najnowszy Użytkownik: Rafcio1324
 
Facebook
 
Kolej TV
 
Rynek Kolejowy
 
Wybieram Kolej
 
Muzeum Kolejnictwa
 
Bezpieczny Przejazd
 
Rozkład PKP
 
Statystyki
 
 Witamy
Witam na stronie www.gkrs.npx.pl. zapraszam do oceniania i komentowania zdjęć. Pozdrawiam Radek :)
Odjazdy
----------------
 
Dzień Pary - XVIII Parada Parowozów !
Jak co roku w Wolsztynie, podczas majowego weekendu będzie miała miejsce Parada Parowozów. Impreza ta przyciąga każdorazowo setki miłośników pary i turystów chcących w niecodzienny sposób spędzić kilka wolnych od pracy dni. Wszystko zacznie się już w piątek 29 kwietnia 2011. Pokaz parowozów - "Światło, dźwięk i para". Jedyna w swoim rodzaju prezentacja parowozów zmieniająca parowozownię w magiczną scenę wypełnioną efektownymi, wielokolorowymi laserami, dymem i parą oraz muzyką.
Dzień Parady Parowozów, 30 kwietnia. W paradzie wezmą udział parowozy: Pt47-65, Ol49-59, Pm36-2, Ty2-953, Ol 12-7, 477.043, 52 8177 i 52 8079 oraz LDC Cottbus 35 1019 i 18 201.
Dwudniowe święto zabytkowych parowozów odbywa się na terenie Parowozowni, która jest ostatnim, czynnym obiektem tego typu na świecie. Na jej wyjątkowość składa się fakt, że codziennie z Parowozowni wyruszają planowe pociągi pasażerskie na trasie Wolsztyn – Poznań.
Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu we współpracy z PKP Intercity S.A., oraz STK Wrocław S.A. 30 kwietnia uruchamia specjalny pociąg z Wrocławia do Wolsztyna. Ciekawostką jest to, że do stacji Leszno – pociąg będzie prowadziła najnowsza polska lokomotywa elektryczna E6ACT Dragon. Dalej z Leszna cały pociąg poprowadzi zabytkowy parowóz Ol 49. W drogę powrotną uczestników przejazdu zabierze lokomotywa spalinowa ST44.

PROGRAM PARADY PAROWOZÓW

Źródła: "Rynek-Kolejowy" "www.parowozy.com.pl"

Coraz więcej lokomotyw serii JT4CWRM na polskich torach !
DB Schenker Rail Polska chce zastąpić do 2015 roku 40 classami66, lokomotywy elektryczne serii 181 i 182, które są już przestarzałe. Na dzień dzisiejszy DB Schenker posiada już 4 lokomotywy tej serii w polsce 66163, 66180, 66237 i 66248, lokomotywy zostały sprowadzone z Wielkiej Brytanii, mają od 11 do 12 lat. Z nieoficjalnych źródeł wiem że Freightliner PL chce sprowadzić również kilka lokomotyw serii CLASS66
Jak pamiętamy w 2007 roku były problemy z wprowadzeniem lokomotyw do eksploatacji, jako powód podając umiejscowienie siedziska maszynisty po lewej stronie. Jednakże kwestia widoczności była dokładnie badana przez IPS a wyniki potwierdziły, że nie ma zastrzeżeń co do wdrożenia koncepcji jednego maszynisty.
Niedawno ukazał się film na YouTube z przejazd pociągu relacji Toton (Wielka Brytania) - Guben - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, jechał planem TGS 740002. Pociąg prowadziła BR232-512. W składzie pociągu znajdowały się cztery pierwsze Class66 dla DB Schenker Rail Polska. Pociąg był ustawiony z BR232-512 + cztery węglarki + Class66-66237 + cztery węglarki + Class66-66248 + cztery węglarki + Class66-66180 + Class66-66163 + cztery węglarki.


Wykolejenie przed stacją Warszawa Gdańska!
Dziś o godzinie 1:35 na torze 101, przed stacją Warszawa Gdańska doszło do wykolejenia lokomotywy serii 181 i 3 cystern ze składu przewoźnika Lotos Kolej relacji Gdańsk Olszynka - Emilianowo. Pociąg przewoził olej napędowy i benzynę. Na szczęście nie doszło do ich rozszczelnienia. Akcja naprowadzania na szyny wykolejonych wagonów i lokomotywy potrwa do późnych godzin popołudniowych. Na miejscu jest straż pożarna, która przepompowała benzynę i olej do pustych cystern. Przyczynę wypadku bada teraz specjalna komisja, która jest już na miejscu. Po zakończeniu naprowadzania lokomotywy i wagonów, okaże się czy uszkodzone zostały same tory.

Źródło: "TVN Warszawa" "Rynek-Kolejowy"
Foto: Andrzej_81
Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona
PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały analizy harmonogramów tych inwestycji, które znajdują się na liście POIiŚ pod kątem możliwości ich zakończenia i rozliczenia do końca roku 2015 roku. Z listy podstawowej PLK proponuje usunąć modernizację odcinka Siedlce - Terespol, oraz "okroić" modernizację odcinka Warszawa - Radom. Ich miejsce miałby zająć odcinek Poznań - Czempiń. Wbrew wcześniejszym obawom, z listy podstawowej POIiŚ nie musi zniknąć projekt 7.1-19.1 "Modernizacja linii kolejowej nr 8, na odcinku Okęcie - Radom - Kielce". Ze względu na jego słabe przygotowanie i duże trudności, minister Massel zapowiedział jednak jego "okrojenie" o ok. 1/3 wartości - Chodzi przede wszystkim o modernizację odcinka Warka - Radom. Są tam bardzo duże problemy z decyzjami środowiskowymi i realizacją, gdyż linia przechodzi przez rzeki i obszary lęgowe ptaków - wyjaśnił Massel. Budowa trasy na takich obszarach ogranicza okres wykonywania prac.

Źródło: "Rynek Kolejowy"
16 Elfów dla KM
Koleje Mazowieckie pozyskają 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf. Wartość kontraktu to 75,2 mln euro netto. Pierwsze trzy pociągi mają pojawić się w ostatnim tygodniu czerwca, a cały kontrakt ma być zrealizowany do końca 2011 roku. Koleje Mazowieckie podpisały umowę z konsorcjum PESY Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pociągi będą wykorzystywane m.in. na linii na lotnisko w Modlinie.
Składy firmy PESA spełniają wszystkie oczekiwania postawione przez Koleje Mazowieckie i wprowadzają nową jakość na torach. Przede wszystkim jednak przyczynią sie do poprawy warunków podróżowania naszych klientów, co jest nadrzędnym celem naszej działalności - powiedział prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan.

Źródło: "Rynek Kolejowy"
Święto Kolejarza w Parowozowni Skierniewice
20 Listopada od godziny 10:00 do 15:00 na terenie Parowozowni Skierniewice odbędzie się prezentacja kilku najnowszych lokomotyw w Polsce. Wstęp wolny.

Najsilniejsza lokomotywa spalinowa w Polsce – maszyna serii Maxima 40CC.
Najekologiczniejsza w Europie lokomotywa spalinowa z rodziny „66” – maszyna serii JT42CWRM.
Najsilniejsza w kraju elektryczna (wielosystemowa) lokomotywa elektryczna do pociągów towarowych z rodziny TRAXX MS.
Oraz inne eksponaty z Parowozowni Skierniewice.

Źródło: "PSMK"
FOTORELACJA
Propozycje PESY dotyczące stylistyki nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, zamówionych w marcu przez Warszawską Kolej Dojazdową.
Cena czternastu dwusystemowych ezt, składających się z dwóch trzyczłonowych pojazdów, które można będzie w razie potrzeby rozłączać, to 281 820 000 zł brutto wraz z półrocznym serwisem i przeszkoleniem pracowników WKD do obsługi i utrzymania pojazdu. Na obu końcach pociągu znajdują się kabiny sterownicze, a dodatkowe pulpity na drugim końcu każdego pojazdu umożliwiają prowadzenie jazd manewrowych po rozłączeniu składu.
Łączna długość ezt wyniesie 60 metrów. W środku znajdą się m.in. miejsca dla osób niepełnosprawnych, monitoring oraz klimatyzacja przedziału pasażerskiego i kabiny sterowniczej. Żeby umożliwić przejście Warszawskiej Kolei Dojazdowej na napięcie 3000V, pociągi będą dwusystemowe i w początkowym okresie zasilane z niepełną mocą napięciem 600V wykorzystywanym obecnie na tej sieci.









Źródło: "Rynek Kolejowy"

Katastrofa kolejowa w Białymstoku !
W dniu 8 listopada 2010 roku o godzinie 5:40 w okolicach stacji Białystok rejon nastawni B1 na pociąg towarowy relacji Białystok – Warszawa Praga (PKP Cargo) najechał pociąg towarowy relacji Płock Trzepowo – Sokółka (Orlen KolTrans). Cysterna wybuchła i zaczął się pożar, który gasiło 30 jednostek straży pożarnej. Spaliło się 17 wagonów, dwie lokomotywy (M62-0689 i TEM2-198) oraz nastawnia. Pozostałe cysterny zostały już ugaszone. W zdarzeniu rany odniosły dwie osoby obsługa składu Orlenu. Usuwanie szkód katastrofy potrwają ponad tydzień. Ruch pociągów w kierunku Warszawy i Ełku został wstrzymany na okres około miesiąca. Dnia 10 listopada dwóch pracowników obsługi pociągu towarowego Orlenu usłyszeli zarzuty od Prokuratury w Białymstoku groźi im nawet 5 lat pozbawienia wolności za zignorowanie sygnału "stop" na semaforze.

Tekst: "Rynek Kolejowy"
Zdjęcie: "Fakt"
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
Co nowego ?
Aktualizacje: 20.08.2011
- 8 nowych fotografii w GALERII
 
Ankieta
Który z EZT Pesy dla WKD zostanie zakupiony ?

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
 
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista

Toplista Stron Kolejowych
 
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Tadek88
23/11/2010 19:10
Bardzo ciekawa strona, Pozdrawiam Tadek smiley

admin
18/11/2010 20:44
Witam nowych użytkowników smiley

EN57-0038
18/11/2010 20:40
Siemano wszystkim smiley

mazowiecki
17/11/2010 17:47
Super stronka pozdro. z Radomia smiley

admin
16/11/2010 20:21
Witam nowego użytkownika smiley

kolejarz
16/11/2010 20:20
Siemano ;p

admin
15/11/2010 17:47
Tomeczku będą foty smiley

TomekMK
15/11/2010 17:45
Dobra strona smiley Tylko coś mało fot smiley

 
Kolej Radka © 2010-2011


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie